Přepravovat zboží po moři, ve vzduchu či kamionovou dopravou není žádný med, a to platí jak pro posádku dopravního prostředku, tak i pro přepravky. I když jsou správně zabezpečené, často to s nimi po cestě hází, což samozřejmě není dobrá zpráva pro převážené zboží. I proto musí být přepravky maximálně kvalitní.
Nejlepší materiál
Aby bylo možné přemisťovat náklad i na dlouhé vzdálenosti a zároveň se nebát o jeho bezpečnost, je potřeba vyrábět přepravky z vysoce odolných materiálů. Mezi takové patří i plasty.
Je sice pravda, že valná část obyvatelstva má plastové výrobky pořád zařazené spíše jako podřadnější. V tom se však alespoň částečně mýlí. Hodně záleží na technologii výroby. Je jasné, že bedna, která musí ledacos vydržet, se nevyrábí stejně jako třeba zahradní nábytek za tisícovku.
Na plastu je krásné mimo jiné také to, že se v něm dá převážet víceméně všechno, nač si člověk vzpomene. Není tak problém dát do takovýchto přepravek třeba nářadí, potom prádlo, a nakonec třeba potraviny. Obavy z možné kontaminace nejsou vůbec na místě. Jednak se pokaždé přepravky musí důkladně vymýt, jednak se na plastu neuchovávají pachy.
V současné době je tedy plast v tomto oboru králem, na kterého dá jen málokdo dopustit. Je odolný, lehký, snadno se čistí, a dokonce je i docela levný.
Práce v obchodě
Pro mezinárodní dopravu se používají převážně velké bedny, i když hodně záleží na nákladu. Ovšem na prodejnách se už využívají i mnohem menší klt přepravky. Ty váží mnohem méně, čímž odpadají problémy s manipulací i v případech, kdy jsou až po okraj naložené.
Aby se však práce uspíšila, většinou se přemisťuje najednou více kousků, s čímž už mohou mít jedinci se slabší muskulaturou trochu potíže. Naštěstí existuje vysvobození v podobě manuálního vozíku, který se hodně vzdáleně podobá klasické ještěrce ze skladišť.
Vozík je však mnohem menší, ovšem na druhou stranu se s ním zase docela dobře manévruje, jelikož má v každém rohu podvozku jedno otočné kolečko s brzdou.